|

Affaires criminelles concernant des officiers monétaires (sous-série Z1b, Archives nationales)

Grenoble

1506

1506, 1er juillet
Thomas Blondel, anciennement maître particulier de la Monnaie de Grenoble, Girard <Chastin?>, maître particulier de la Monnaie de Romans, Claude le Fèvre, maître particulier de la Monnaie de Montélimar, Robert le Normant et Thomas Borrelion, commis dudit Claude le Fèvre, ajournés à comparaître en la Chambre des monnaies, mis en défaut (Z1b 31 f° 255v°).

1510

1510, 19 juillet
Thomas Bourrelon, en son vivant maître particulier de la Monnaie de Grenoble. Jugement de deux écus au soleil de son ouvrage, apportés en la Chambre des monnaies en mai 1507, "grandement eschars et excédans les remèdes" (Z1b 31 f° 327r°).
"Aujourd'uy XIXe jour dud. moys de juillet l'an mil Vc et dix, deux escuz au soleil faiz en la Monnoye de Grenoble par feu Thomas Bourrelon, en son vivant maistre particulier de lad. Monnoye, apportez en la Chambre des monnoyes ou moys de may mil Vc et sept par maistres Denis Anjorrant et Guillaume le Sueur, généraulx desd. Monnoyes, qui avoient prins iceulx escuz en lad. ville de Grenoble, lesquelz furent depuis fonduz et jugez l'un à XX caratz V/VIII et l'autre à XX caratz quart, ont esté ce jourd'uy acquis et confisquez au roy pour ce que led. Bourrelon ne comparut au jour à luy assigné et que lesd. deux escuz estoient grandement eschars et excédans les remèdes comme il appert par le jugement d'iceulx et aussi que depuis led. Bourrelon est allé de vie à trespas, et sont revenuz à LXII solz tournois qui ont esté baillez au receveur des exploictz et amendes de la Chambre desd. monnoyes pour en tenir compte au roy".